Hlavní stránka
- Podrobnosti
- Kategorie: Publikační činnost
- Zveřejněno: 15. 3. 2005 8:19
- Zobrazení: 19803
O nutnosti vyosení motoru, již bylo napsáno mnoho. Začínající modelář ale často stojí před problémem, jak změřit úhel, který momentálně motor zaujímá vůči základní ose modelu. Často se tento úhel odhaduje, nebo od oka srovnává s výkresem, což může vést ke zhoršení letových vlastností, nebo v horším případě i k havárii.. Přitom výroba přípravku dle následujícího postupu je otázkou několika málo minut.
- Podrobnosti
- Kategorie: Publikační činnost
- Zveřejněno: 14. 3. 2005 20:31
- Zobrazení: 9667
Když jsem poprvé uviděl profil modelu DIABLOTIN, doslova mě šokoval. Tak zprohýbaný a baculatý tvar se hned tak nevidí. Protože jsme v kroužku plánovali postavit křídel více, napadlo mě, že vyrobím přípravky, za pomoci kterých by se takovéto křídlo dalo velmi snadno, rychle a především přesně sestavit. Na první pohled totiž profily zaujmou kruhovými odlehčovacími otvory, které jsou jako stvořené pro dále popsanou metodu stavby na trubkách. Začněme ale od začátku.
- Podrobnosti
- Kategorie: Publikační činnost
- Zveřejněno: 14. 3. 2005 20:19
- Zobrazení: 10608
Tak toto je přesný příklad hesla, že modeláři dokáží využít i to, co se pro jiné účely, než zamýšlel výrobce, zdá naprosto nevyužitelné. V našem kroužku jsme začali prezervativy využívat při laminování jednoduchých krytů motoru.
- Podrobnosti
- Kategorie: Publikační činnost
- Zveřejněno: 14. 3. 2005 20:09
- Zobrazení: 20423
1. Křídla a jejich vyztužení / odlehčení Způsob výroby křídla jsme si již popsali ve druhém a třetím díle. Někdy je však třeba maximálního odlehčení, nebo naopak dostatečného vyztužení konstrukce. Odlehčování křídel lze snadno provést například vytvořením dutého křídla, nebo vyřezáním kruhových otvorů (Obr. 1). Stejně tak je možné místo těžké dýhy použít lehkou balzu a místo těžkého EPOXY raději lehký TMEL LA, nebo třeba PUREX, což je v oblasti práce s polystyrenem hit poslední doby.
- Podrobnosti
- Kategorie: Publikační činnost
- Zveřejněno: 14. 3. 2005 6:32
- Zobrazení: 12400
1. Jak bojovat s podřezáním
Podřezání vzniká akumulací tepla v polystyrenu a to ve chvíli, jestliže se řezný drát pohybuje příliš pomalu, nebo téměř stojí. To se stává především při řezání trojúhelníkových křídel, konců trupů, sbíhajících se do bodu a podobných tvarů. Jestliže ovšem používáme metodu "perspektivního" řezání, pak existuje řešení, jak tento nepříjemný efekt eliminovat.
Číst dál: Měřidlo vyosení motoru