Články

Každý kdo kdy stavěl později tvrdí, že kdyby měl stavět znovu, tak si na papírování najme firmu. Já bych to dnes snad raději udělal taky. Tolik času ztraceného zjišťováním co přesně a jak se má udělat - to už by za to opravdu stálo. Když se přidají problémy jako je památný strom a plány na výměnu obecního pozemku v místě, kde plánujete alternativní vjezd, nedaleká zatáčka na silnici III. třídy, je z toho spousta problémů.

První snahou bylo zbavit se fousu směřujícího k silnici severní stranou a získat jiný pozemek směřujícího k silnici západní stranou. Tato potřeba vyplynula z návštěvy stavebního úřadu kde možnost vybudování vjezdu původní stranou díky ochrannému pásmu památného stromu a zatáčce označili za velmi špatnou. S vědomím že cesta kolem památného stromu je nám zapovězena jsme se tedy pustili do přípravy na výměnu pozemků. Následovalo jednání s projektantem, který zakreslil usazení staveb, polohu garáže, vjezdu, sítí a my věděli jaký tvar bude ten nově plánovaný kus pozemku muset mít. Dohodli jsme se tedy s tchýní na výměně a nakontaktovali geodety, zajistili přeměření hranic a smlouvy o sesouhlasení změřeného kvůli neexistenci podrobné digitální mapy, smlouvy o rozparcelování a zaměření. V konečné fázi, kdy se to vše mělo vézt na katastr a viselo to jen na souhlasu stavebního úřadu potažmo starosty se narazilo právě na to, co nám před měsícem jaksi pan starosta nesdělil - že nám to nepovolí, protože tam má jiný záměr. Tím záměrem bylo vyměnit kus obecního pozemku přiléhajícího ke komunikaci za jiný kus pozemku našich sousedů, aby bylo kde stavět chodníky. V místě pracně vyběhaného nového vjezdu tak bude soukromé parkoviště.

Na celé té smůle je nejhorší, že k podobné situaci nemuselo vůbec dojít, kdyby pan starosta komunikoval. Naštěstí paní ze stavebního úřadu při jednání na místě sdělila, že v roce 2008 bylo cosi povoleno v původním místě (o čem vůbec nevíme) a navrhla, že se u památného stromu sejdeme znovu a projednáme možnosti vybudování příjezdu původní stranou. To se nakonec realizovalo, s vybudováním vjezdu souhlasili a i když stanovili docela přísné podmínky co se v daném místě může a nemůže dělat a jak, tak pokud to projde skrze dopravní inspektorát a odbor dopravy, tak máme vjezd a snad už konečně začneme něco podnikat.

Povolení vjezdu v takto blbém místě (je tam kromě památného stromu hned taky zatáčka a je to silnice III. třídy, byť po 300m končí a vesnice není průjezdná) také není nic jednoduchého. Samotné povolení provádí místní úřad (odbor dopravy), ale vyžaduje mimo jiné dodání dvou vyjádření - jedno od krajské správy silnic (tam jsem po dohodě poslal e-mailem oscanovanou žádost a vlastnoručně zakreslený vjezd do návrhu osazení kde byly vyznačeny hranice pozemků i okolní sítě a to celé jsem ještě napasoval na orthofotomapu. Další vyjádření má být od Dopravního Inspektorátu Beroun, kde jsem se dozvěděl, že bránu musíme mít nejméně 5.5m od kraje silnice a hlavně že chtějí rozhledové trojúhelníky. To zni celkem jednoduše, ale je to bohužel docela drahá legrace a není jednoduché najít firmu která to dělá. Nakonec jsme našli a cena 4.000 Kč Za zaměření a nafocení na místě bude ještě navýšena o dalších až 4.000 Kč za zprávu od dopravního inženýra. Mělo by to zahrnovat i zakreslení podélného a příčného řezu vjezdem, což musí být přílohou zádosti později, ale bude to také potřeba, byť to podle toho co jsem slyšel stačí i zakreslit ručně, ale kdo ví - dopravnímu inspektorátu také mělo stačit jen zakreslení vjezdu do mapy a reálně to nestačí. Podle pánů na odboru dopravy ještě bude potřeba svolat jednání na místě (opět). Může to skončit i požadavkem na instalaci zrcadla či zrcadel, což budeme doufat že nebude potřeba.

Nejhorší je, že v téhle chvíli už máme za sebou 3 měsíce jednání s úřady, papírování, běhání a v ruce máme jediný papír a na obzoru riziko, že to celé začne znovu protože nám z nějakého důvodu ten vjezd nepovolí. Máme blokovaného projektanta, který nemůže kreslit, protože je tu riziko, že by z toho mohlo sejít uplně (pokud nebude kudy se dostat na pozemek tak je to konečná), nemůžeme uzavírat smlouvy o zasíťování protože pořád ještě není jasné z které strany vlastně budeme co napojovat, prostě nic. A čas běží.

Proběhlo zaměření situace kvůli plánovanému vjezdu. Pánové geodeti se snažili a zaměřili každou prkotinu snad do 150m na všechny strany. Pak došlo na projekt vjezdu a jeho schválení na dopravním inspektorátu. K překvapení všech to proběhlo bez potíží a požadavků na změny. Stejně tak na krajské správě silnic a po získání výpisu z katastru nemovitostí a vyplnění žádosti ke které se toto všechno přikládá máme podklady pro konečné schválení vjezdu na pozemek. Nejspíš budeme v okolí jediní, kdo takové povolení mají (možná naproti kde stavěli relativně nedávno jej také mají), ale u starých vjezdů toto již nikdy nikdo vyžadovat nebude a tím jak jsme v centru obce, tak při představě v jakých místech tu existují vjezdy a jak jsou nalepeny na silnici mi to přijde přinejmenším absurdní.

Na obci jsme formou žádosti (rovnou to schválilo zastupitelstvo) požádali o zřízení věcného břemene k budoucí přípojce vody a kanalizace.

V další fázi se již vracíme k projektovým pracem a smlouvám o zasíťování. Od projektanta máme slíbeno, že bude mít čas za měsíc a tak řešíme věci jako je radonové měření, dořešení výběru rekuperace, změny v projektu na poslední chvíli.

Konec roku je po podpisu smlouvy s zřízení věcného břemene a ve znamení honění projektantů. S projektantem vzduchotechniky jsem se rozešel, protože jeho práce spočívala v tom, že mi po neskutečné době poslal návrh vedení tras, kde bylo tolik nesmyslů, že se to málem nevešlo na A4. Po dalším čekání dorazilo něco, co lze těžko nazvat lepší verzí a ještě drze zálohová faktura. Pochybení byla takového rázu, že by se za to musel stydět i úplný amatér.

Čili jsem nakonec požádal projektanta domu, aby tam udělal drobné úpravy podle mého návrhu a nechal udělat projekt domu a související dokumenty. Byl toho pěkný štos a docela zajímavý vánoční dárek. To jsem ještě netušil, že na stavebním úřadě zažiju šok, protože jsem se dozvěděl, že trvají na snad 6-ti dalších výkresech a dodaný projekt odpadů a rozvodů vody se musí přerazit jiným razítkem, protože podle nich pan projektant může projektovat dům, přívody venku, ale ne trubku uvnitř. Super. A to jsem to za měsíc plánoval podat. Mezi požadovanými výkresy má být i vzduchotechnika, takže super - to co jsem chtěl nechat na klidnější dobu se musí vyřešit na poslední chvíli.

Doplnění projektu nakonec celkem klaplo, snad jen kdyby na stavebním úřadě po dalším kole prověřování jestli už je to připraveno nenašli další papíry k doplnění (hlavně kolem kopání přípojek). No - doplnil jsem to, opět měsíc v háji a konečně podal. Stoh papírů je to tedy ultimátní.

V průběhu stavebního řízení se nakonec našly další 2 věcí k doplnění, takže další papíry, nějaký ten poplatek (3000 Kč) a další týden to konečně dorazilo.

Samozřejmě, že tím to nekončí - ještě se musí oznámit zahájení stavby na životní prostředí a na základě toho bude vystavena platba za vyjmutí ze zemědělského půdního fondu a pak všechno kolem zasíťování kde se řeší platby krajské správě silnic, zajišťují se smlouvy na všechno možné a taky ČEZ, díky kterému nás čeká další celé stavební řízení kolem 6m kabelu.

A samozřejmě to co přijde nakonec - kolaudace a to taky nebude z hlediska papírování žádná legrace.

Nakonec ale můžeme být rádi, že tam nemáme komín, studnu, žumpu nebo nedej bože čističku - to už bychom se z papírů vůbec nevymotali.

Jedna sada papírůSbírka dokumentaů pro povolení stavby

Sdílet

Submit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit