Hlavní stránka

Takže věnec máme, je vyzrálý a můžeme jej tedy zatížit. Nejdříve kontrola povrchu a je to - jak to tuhlo, kleslo to skoro o centimetr a pokud nechci vypodkládat (a to nemluvím o povrchu který není uplně rovný), musí se to přetáhnout nějakou finální vrstvou. Pod trámy (respektive kolem nich) přijde asfaltový pás, takže nechci, aby ho výstupky hned po položení trámu proděravěly.


Máme nataženu finální vrstvu, pěkně hladkou a rovnou, pár dní zatuhlou, takže volám na pomoc jeřáb. Ne že bych takový trám třeba na jedné straně nenadzvedl (dokonce jednou rukou), ale tahat ho při délce přes 8m do více než 3m výšky - to už je trochu náročnější. A navíc to není 1 trám, ale je jich celý balík. Jeřáb slibuje přijet a taky je na místě. Dohadujeme si postup - dostal jsem školení jak pomocí dvojice popruhů s oky správně uvázat trám, navlékám to na hák a první trám je ve vzduchu. Začínáme nejvzdálenějším, takže vybíhám, lezu na lešení a za chvilku už ve vzduchu rovnám trám a posazuju ho mezi zadní 2 vazníky. Odvázat, rychlý přesun k balíku trámů, uvázat další, přes stoleček s výkresem znovu na lešení, usadit, odvázat a tak pořád dokola. Po celých trámech následovaly ty kratší a od příjezdu, zapatkování jeřábu, rozložení ramene, naházení trámů a opětovné složení a odpatkování je za 2 hodinky po akci. Cáluju 2000 za dopravu a práci na místě a jsem spokojený, že to klaplo. V podstatě ty trámy jsou jen tak hala bala naházeny do mezer kam patří a posazeny tak, že je ještě bude po jejich délce třeba mírně posunout aby na jedné straně nepřesahovaly víc než na druhé a některé se budou posunovat i o desítky centimetrů stranou, ale to už se zvládne v pohodě ze žebříků a lešení.

Jeřáb na odjezdu


Další den je státní svátek, takže je na řadě kotvení trámů a příprava podlahy. Celkem mě překvapilo, že to vůbec není sranda a zabere to spoustu času. Trámy je navíc třeba nadzvednout a uprostřed podložit asfaltovým pásem a pak je jím celé obtočit tak, aby po zazdění nepřecházela vlhkost ze zdiva do dřeva. První trám jsem kotvil ze žebříku připravenými úhelníky (viz článek První investice). Ze žebříku je to ale děsná fuška. Při představě, že by se to dalo dělat zezhora z podlahy (byť provizorní) a tím pádem v leže byla lákavá, takže nejdřív putovalo nahoru pár podlahových prken a OSB deska, ale ukázalo se že tahat takovou desku nahoru je zbytečná práce, takže pak už tam šly jen samotná prkna a položená vedle sebe jedno vedle druhého vytvořily podlahu na které by se dalo i tancovat.

Trámy jsou naházeny nahoře


Posunutí dalších trámů bylo sice o chlup náročnější, ale i tak to šlo bez problémů. Abych nemusel tahat metr, tak jsem si na krajní vazník přišrouboval překližkovou destičku která představovala kótu 0 a měřil středy trámů pomocí laserového dálkoměru na rozměry uvedené ve výkrese prostým přiložením dálkoměru a odpípnutím vzdálenosti. Kotvit trámy zhora bylo podstatně jednodušší a podlahová prkna tu již mohou zůstat - říznou se na délku nahoře a rovnou se položí kam patří.

Začínám kotvit trámyÚhelníky pro spojení trámů s ližinouKolem budoucího schodiště


Ne každý trám je dokonale rovný, takže nějaké to nakrucování nás čeká a tak jsem sbalil zbytky jeklů, svářečku a spíchnul páku na nakrucování trámů. Některé trámy jsem pak dokonce nakrucoval sám -  na páku jsem si dal lano, podvlékl pod pozemním věncem, Zatáhl tak aby se trám srovnal, lano zajistil a pak vylezl nahoru a trám uktovil úhelníky. Po povolení lana již trám zůstal v poloze v jaké měl.

Když byly trámy ukotveny, Přišla na řadu prkenná podlaha. Nikdy bych neřekl,  že kotvení trámů bude trvat více než den a stejně tak bych neřekl, jak bude časově náročné přitloukání prknen.

Udělal jsem si z Ikea stahovacích popruhů 2 stahováky na podlahu a po pěti prknech jsem je zařezával na šířku a po stažení přitloukal k trámům. Nakonec se přidala i Jana a šlo to o něco rychleji. Stejně nás ale neustále vyháněly přeháňky až nakonec začalo docela slušně pršet a museli jsme s tím skončit. Škoda, že teď prkna nabobtnají - měly zůstat v balíku pod plachtou a bobtnat až po přitlučení, takhle je budeme montovat za mokra a po vyschnutí bude jejich stahování k ničemu - budou tam mezery. Naštěstí to není tak moc důležité, je to jen podkladní vrstva.

Haldy podlahových prkenStahování prkenBlíží se finále


Součástí konstrukce je i výměna z trámu kolem schodiště. Délka je 2m, takže to zvedne v pohodě 1 člověk. K upevnění jsem použil speciální tesařské vruty RapiTec 8x280mm a to celkem 16 ks (4 místa spojení trámu s trámem) vždy po 4 ks. K tomu jsem doplnil rohy plechovými úhelníky, takže to drží opravdu festově. Kromě středu kterým bude procházet další část zdi jsme prkny pokryli celou plochu domu a padlo na to asi 9kg hřebíků.

Práce na podlazePodlaha hotová


Poslední co je třeba před zahájením další stavby udělat je obtočit trámy asfaltovou izolací. Všechny jsou podložené obdélníkem 400x1000mm, takže je to jen potřeba oběhnout s nějakým zdrojem tepla. Plánuju to zkusit s horkovzdušnou pistolí, ale nechci předbíhat - uvidíme jak to s ní půjde.

Sdílet

Submit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit